single-post

Ένα κινηματογραφικό κουστούμι με…ιστορία!!

Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail «Τρία ανίψια, κληρονομούν τον οίκο μόδας του αποθανόντα θείου τους, Αργύρη. Μερίδιο της κληρονομιάς και, μάλιστα, το μεγαλύτερο, το παίρνει μια χορεύτρια. Εν τω μεταξύ, και οι τρεις είναι άγνωστοι μεταξύ τους…», αυτό είναι το βασικό στόρυ της ταινίας της Φίνος Φιλμ «Οι κληρονόμοι». Μια άρτια παραγωγή της θρυλικής εταιρείας γυρισμένη το 1963 σε σύστημα  Σινεμασκόπ (CinemaScope). Η σκηνοθεσία είναι του Γιάννη Δαλιανίδη ενώ το σενάριο είναι γραμμένο από τους Νίκο Τσιφόρο και  Πολύβιο  Βασιλειάδη. Πρόκειται για μια από τις πιο επιτυχημένες κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου. Οι σεναριογράφοι δημιουργούν έναν συγκερασμό πολύ διαφορετικών χαρακτήρων, τους οποίους αποδίδουν έξοχα οι Ντίνος Ηλιόπουλος, Κώστας Χατζηχρήστος, Κώστας Βουτσάς και Μάρθα Καραγιάννη. Τα ευτράπελα μεταξύ των κληρονόμων διαδέχονται το ένα το άλλο, χωρίς να χάνεται ή να βαλτώνει σε κανένα σημείο της ταινίας η εξέλιξη της υπόθεσης. Στο τέλος, η γυναικεία πονηριά αποδεικνύεται ανίκητη! Ένα αρκετά πρωτότυπο σενάριο για τα δεδομένα της εποχής! Τους υπόλοιπους βασικούς ρόλους στην ταινία κρατούν η Χλόη Λιάσκου, η Έλσα Ρίζου, ο  Περικλής Χριστοφορίδης, η  Κατερίνα Γιουλάκη, ο Νικήτας Πλατής, η Σάσα Καζέλη και ο Σπύρος Κωνσταντόπουλος. 44photo7 Η ταινία έχει αρκετό παρασκήνιο αν σκεφτεί κανείς ότι τα πρώτα λεπτά του φιλμ γυρίστηκαν στα υπάρχοντα ντεκόρ από τα γυρίσματα της «Λόλας», έξω από τα στούντιο του Φίνου στους Αγίους Αναργύρους. «Οι Κληρονόμοι» είναι η τελευταία κινηματογραφική εμφάνιση του Κώστα Χατζηχρήστου σε ταινία της Φίνος Φιλμ. Ένα από τα ωραιότερα και τα πιο εντυπωσιακά κοστούμια που φόρεσε η Μάρθα Καραγιάννη ποτέ στον ελληνικό κινηματογράφο, ήταν εκείνο, για τις ανάγκες του χορευτικού της νούμερου στην ταινία «Οι Κληρονόμοι». Ένα κοστούμι που σχεδιάστηκε ειδικά για εκείνη από τον σκηνοθέτη Γιάννη Δαλιανίδη. Μέχρι και λίγα λεπτά πριν την έναρξη του γυρίσματος δεν είχε αποφασιστεί τι θα φορούσε η πρωταγωνίστρια. Ώσπου ο Δαλιανίδης με δύο βεντάλιες και λίγα φτερά και πούπουλα έφτιαξε το πλέον τολμηρό κοστούμι του ελληνικού σινεμά. Με μία ειδική κόλλα και με τα φτερά να καλύπτουν τα επίμαχα σημεία της Ντίβας, ο κορυφαίος σκηνοθέτης αυτοσχεδίασε. photo6 Εκείνη από τη πλευρά της με φιγούρες απίστευτα θηλυκές, λικνίστηκε δεξιοτεχνικά, με άκουσμα τις μελωδίες του Μίμη Πλέσσα ακούγοντας πιστά τις οδηγίες του χορευτή – χορογράφου Μανώλη Καστρινού. Η σκηνή του χορευτικού γυρίστηκε, «μια και έξω» με την αγωνία όλων μήπως ξεκολλήσει κάποιο από τα φτερά και χαρακτηριστεί η ταινία «αυστηρώς ακατάλληλη». Όλα τα λεφτά η ατάκα του Κώστα Βουτσά στην σκηνή:«Πρώτη φορά βλέπω τόσο ωραίο κοτόπουλο». photo8 Για την ιστορία να σημειωθεί ότι η πρώτη συνεργασία του Γιάννη Δαλιανίδη με την Μάρθα Καραγιάννη έγινε το 1960 στην κωμωδία «Ζητείται Ψεύτης». Την επόμενη σεζόν, Φίνος και Δαλιανίδης παρουσιάζουν το πρώτο ελληνικό μιούζικαλ «Μερικοί το Προτιμούν Κρύο», στο οποίο η Καραγιάννη σημειώνει μεγάλη επιτυχία ως αρραβωνιαστικιά του Ντίνου Ηλιόπουλου. Από τότε, αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι όλων των μιούζικαλ του Δαλιανίδη, ο οποίος την λάτρεψε. Χωρίς ποτέ να πάρει τον απόλυτα πρωταγωνιστικό ρόλο, αφέθηκε στα χέρια του Δαλιανίδη και έγινε πρωταγωνίστρια και σταρ σε ταινίες συνόλου. Ελκυστική γυναίκα με ακαταμάχητο στυλ, σαγήνευε τον αντρικό πληθυσμό και κέρδιζε τον θαυμασμό από τον γυναικείο. Η τελευταία τους συνεργασία στον κινηματογράφο ήταν στο μιούζικαλ «Ο Μάγκας Με Το Τρίκυκλο»(1972) ενώ στην μικρή οθόνη έκλεισε ο κύκλος της συνεργασίας τους με το σίριαλ «Οι Μικρομεσαίοι»(1992 – 93). «Οι Κληρονόμοι» έκαναν πρεμιέρα στις σκοτεινές αίθουσες των Αθηνών στις 6 Απριλίου 1964 συγκεντρώνοντας  249.751 θεατές… 168 martha1